21 Aralık 2016 Çarşamba

STEAM Mobil Kimlik Doğrulayıcı

Steam Guard Mobil Kimlik Doğrulayıcı


Eğer giriş yaparken Steam mobil kimlik doğrulayıcı ile sorun yaşıyorsanız, lütfen hesabınızı kurtarmak için yardım sayfamızı (help.steampowered.com) kullanın.

Steam Guard Mobil Kimlik Doğrulayıcı Nedir?


Sorun Giderme


Yaygın Sorular

Steam Guard Mobil Kimlik Doğrulayıcı nedir?

Steam Guard Mobil Kimlik Doğrulayıcı, Steam hesabınıza ek güvenlik seviyesi sağlayan bir Steam Mobil Uygulaması özelliğidir. Kimlik doğrulayıcı, Steam hesabınıza her defasında giriş yaparken kullanmanız gereken bir kod üretir. Kod her 30 saniyede bir değişir, sadece bir defa kullanılabilir ve tahmin edilemezdir.
Bu sistem (yaygın adı iki faktörlü kimlik doğrulama) sadece kullanıcı adı ve şifreden daha güçlüdür.
Hesap kurtarma işlemini kolaylaştırması açısından Valve, hesabınıza bir telefon numarası eklemenizi şiddetle tavsiye eder çünkü erişimi kaybedebilirsiniz.
Kimlik doğrulayıcının çalışması için telefonunuzun internete bağlı olmasına gerek yoktur (ancak telefonunuzun saatinin doğru olması gerekir).

Steam hesabıma neden bir telefon numarası eklemeliyim?

Şifrenizi unutmanız veya hesabınızın çalınması durumunda, hesabınıza bir telefon eklemeniz hesabınızı kurtarabilmeniz için size daha fazla seçenek sağlar. SMS mesajlarını şifrenizi veya Steam Guard Mobil Kimlik Doğrulayıcıyı sıfırlamak için kullanabilirsiniz.

Steam hesabıma bir telefon numarasını nasıl eklerim?

Hesabınıza bir telefon numarası eklemek ya da önceden eklenen bir numarayı yönetmek için:
  • Steam'e giriş yapın (uygulamayı ya da internet tarayıcısını kullarak) ve sağ üst köşede bulunan kullanıcı adınıza tıklayın.
  • Açılan menüden "hesap detayları"nı seçin.
  • "İletişim Bilgisi" başlığının altındaki "Bir telefon numarası ekle"ye tıklayın. Eğer hesabınıza zaten bir telefon numarası eklenmiş ise o zaman sadece "Telefon numaranı yönet" seçeneğini göreceksiniz.
  • Telefon numaranızı girin ve "İleri" seçeneğine tıklayın. Onay kodunuzu içerem bir SMS göndereceğiz - Bu kodu girerek, doğru bilgiye sahip olduğumuzu doğrulayın.
  • İşte bitti!
Artık parolanızı ve Steam Guard Kimlik Doğrulayıcınızı SMS yoluyla sıfırlayabilirsiniz.
Bir steam hesabında aynı anda sadece bir telefon numarasının ilişkilendirilmiş olabileceğini lütfen unutmayın.

Steam Guard Mobil Kimlik Doğrulayıcıyı nasıl kurarım?

Kimlik doğrulayıcıyı kullanarak nasıl giriş yaparım?

Eğer hesabınızda kimlik doğrulayıcı etkinse, kullanıcı adı ve şifrenizi girdikten sonra o anki mevcut kodu girmeniz istenecek.
  • Steam Mobil Uygulamasını açın. Eğer telefonunuzda giriş yapılmışsa, mevcut kodunuzu görmek için Steam Guard menüsüne gidin(en üstteki menü seçeneği). (Eğer telefonunuzda Steam'e giriş yapılmamışsa, mevcut kodunuz giriş sayfasında görüntülenebilir).
  • Sizden istendiğinde mevcut kodunuzu giriniz. Merak etmeyin eğer telefonunuzdaki kod kırmızıya döner ve değişirse eski kodu girmek için birazcık zamanınız olacak.
Bir kodu birden fazla kez ve eski kodları da kullanamazsınız. Yani bir kodu kullandıysanız başka bir kod kullanmadan önce kodun değişmesini beklemeniz gerekmektedir.
Asla Kimlik doğrulayıcı kodlarınızı başka bir kimseyle paylaşmamalısınız ve ve Valve tarafından işletilmeyen hiçbir internet sitesine bu kodları girmemelisiniz. Steam Destek asla herhangi bir kodunuzu sormaz.

Kimlik doğrulayıcı kodum nerede?

Mobil Steam Uygulaması hesabınız için mevcut kimlik doğrulayıcı kodunu temin eder.
  • Steam Mobil Uygulamasını açın
  • Eğer giriş yapılmamışsa, mevcut kodunuzu giriş sayfasında görebilirsiniz.
  • Eğer giriş yapılmışsa, mevcut kodunuzun gösterileceği, Steam Guard menüsüne gidin.

Telefonum yok. Mobil doğrulamayı yine de kullanabilir miyim?

Şu an değil. Bağımsız doğrulayıcılar için destek düşünülüyor fakat günümüzde mevcut değil.

İki faktörlü kimlik doğrulamayı kullanmanın en iyi yolu nedir?

Öncelikle, hesabınız için yalnızca daha iyi korumayı aktif etmek size süper güçler vermeyeceğini anlamalısınız.
  • Asla şifrenizi veya mobil doğrulama kodunuzu başkalarıyla paylaşmayın.
  • Kullanıcı adınızı, şifrenizi veya doğrulama kodunuzu Valve tarafından işletilmeyen bir web sitesine yazmayın. Adreslere dikkat edin. Kötü insanlar sıklıkla adresler Valve tarafından geldiği sanılsın diye onları zekice ayarlamaktadırlar. Eğer şüpheliyseniz, onlara tıklamayın.
  • Asla başkalarına şifrenizi veya doğrulama kodunuzu vermeyin. Steam Destek (veya herhangi bir Valve çalışanı) bunları asla sormaz.
  • Asla e-posta veya sohbet sırasında önerilen herhangi bir programı indirmeyin ve çalıştırmayın; bunların neredeyse tamamı ya sahtekarlık içindir ya da kötü amaçlı yazılım barındırır.
  • Asla Steam'i temizleyeceğini, optimize edeceğini veya düzelteceğini iddia eden hiçbir programı indirmeyin ve çalıştırmayın (program hesabınızı çalmak isteyen kötü amaçlı bir yazılım olabilir).
Acil durumlarda kullanabileceğiniz yazdırmak için yedek kodlar hazırlamak iyi bir fikirdir.

Steam Mobil Doğrulamayı nasıl devre dışı bırakabilirim?

Steam Mobil Uygulamasını açıp Steam Guard menü öğesine giderek ve "Steam Guard kodlarını e-posta ile al" gibi farklı bir Steam Guard korunma yöntemi seçerek iki faktörlü kimlik doğrulama sistemini hesabınızdan kaldırabilirsiniz.

Steam Guard Mobil Doğrulayıcı hangi cihazlarda çalışır?

Steam Guard Mobil Doğrulayıcı iOS 6.1 veya sonrasını çalıştıran Apple iOS cihazlarında ve 2.2(Froyo) veya daha sonrasını çalıştıran Android cihazlarda çalışır.

Sorun Giderme

Eğer Steam mobil kimlik doğrulayıcı ile giriş yapmada sorun yaşıyorsanız, hesabınızı kurtarmak için lütfen destek sitemizi (help.steampowered.com) kullanın.

Steam mobil kimlik doğrulayıcından aniden çıkış yapmış görünüyorum ve hiçbir doğrulama kodunu göremiyorum, ne yapacağım?

Uygulamanın, telefonunuzda güncel olduğuna emin olun ve uygulamayı yeniden başlatın. Bu oldukça nadir bir sorundur ve genellikle uygulama yeniden başlatılarak çözülebilir. Uygulamayı silip tekrar yüklemeyin. Eğer uygulamayı telefonunuzdan silerseniz, https://help.steampowered.com adresine giderek kimlik doğrulayıcınızı sıfırlamanız gerekir.

Yardım edin, telefonu kaybettim (veya sattım) ve giriş yapamıyorum! Ne yapacağım?

Eğer mümkünse, kablosuz hizmet sağlayıcınızla iletişime geçip aynı telefon numarasına sahip yedek telefon almalısınız. Steam yedek telefonunuza SMS mesajları gönderebilecek ve siz de hesabınızı yukarıda anlatıldığı gibi kurtarabileceksiniz.
Eğer artık telefonunuza erişiminiz yoksa ve kurtarma koduna da sahip değilseniz, Steam Desteğin yardımına ihtiyacınız var demektir. Bu sayfanın sağ üstünde yer alan "Steam Desteğine Ulaşın" butonunu kullanarak kimlik doğrulayıcınızı kaldırmak için yardım alın. Eğer Steam hesabınızla ilişkili mevcut e-postanıza erişiminiz yoksa lütfen talebinizde hesap sahiliği kanıtı sağlayın.

Doğrulama kodlarım çalışmıyor!

Kimlik doğrulayıcı kodlarını kullanarak giriş yapmakta sorun yaşıyorsanız:
  • Telefonunuzun saatini kontrol edin ve doğru olduğundan emin olun. Kimlik doğrulayıcı kodları telefonunuzun saati kullanılarak oluşturulur ve eğer telefonunuzun zamanı kapalıysa, kodlar yanlış olacaktır.
  • Bir kimlik doğrulayıcı ile birden fazla hesaba sahipseniz, kodları doğru hesaplarda kullandığınızdan emin olun.
Kimlik doğrulayıcıyı hesabınızdan kaldırabilirsiniz; kimlik doğrulayıcı kurtarma bölümünün altındaki kısıma göz atın.

Yakında yeni bir telefon alıyorum. Neler yapmalıyım?

Eğer eski telefonunuzda iki faktörlü kimlik doğrulama sistemi etkinse:
  • Kimlik doğrulayıcıyı devre dışı bırakın (Steam Guard menüsüne gidin ve farklı bir Steam Guard yöntemi seçin)
  • Hesabınızdan çıkış yapın (iOS üzerindeki Çıkış Yap menüsüne gidin veya Android uygulaması için Ayarlar / Çıkış Yap).
Telefonunuzu satmadan veya başkasına vermeden, ona fabrika sıfırlaması yaptırmanızı ve kişisel bilgilerinizi ondan silmenizi tavsiye ederiz.

Telefon numaramı hesabımdan nasıl kaldırırım?

Mağazaya bir tarayıcıda giriş yapın, sonra:
  • Hesap detayları(hesap isminin altında, internet sayfasının üst taraflarında görünür).
  • Telefonunuzu yönetin'e tıklayın.
  • Telefonu kaldır'a tıklayın.
  • Doğrulayıcınızdan gelen mevcut kodu girerek veya telefonunuza SMS kodu göndererek telefonu kaldırabilirsiniz. Bu seçeneklerden birini seçin ve yönergeleri takip edin.

Telefonumu kaybetmem durumunda yedek kodlara ulaşmanın bir yolu var mı?

Evet var, acil bir durumda kullanmak üzere yedek kod oluşturabilirsiniz. Yedek kodları oluşturmak oldukça kolaydır:
  • Steam mağazasına giriş yapın
  • Sayfanın üstündeki hesap açılır menüsüne gidin ve Hesap Detaylarını seçin.
  • Sağ taraftaki Steam Guard Ayarları öğesini seçin.
  • Steam Guard Yedek Kodlarını Al seçeneğini işaretleyin.
  • Mevcut kimlik doğrulayıcı kodlarınızdan birini girmek zorundasınız (önceden edindiğiniz bir yedek kodu kullanabilirsiniz).
  • Telefonunuz tarafından oluşturulmuş kodlar yerine kullanabileceğiniz sayılı kodların bulunduğu bir sayfa ile karşılaşacaksınız. Ayrıca Steam her defasında hesabınız için yeni kodlar oluşturulduğu zaman ve kodlardan herhangi biri kullanıldığı zaman size e-posta gönderecek.
Bu kodları bilgisayarınızda saklamak yerine kodların çıktısını almak iyi bir fikir olabilir. Kodların ekran görüntüsünü almayınız.

Kurtarma kodumu saklamadım, nerede bulabilirim?

Steam Mobil Uygulamasına giriş yapın, ana menüden Stam Guard'ı seçin ve Steam Guard sayfasında "Kurtarma Kodum" için bir menü seçeneği göreceksiniz.
Bir güvenlik önlemi olarak; eğer Steam Mobil Uygulamasına giremiyorsanız kurtarma kodunuzu da göremeyeceksiniz.

Doğrulayıcımı yeni telefonuma aktarabilir miyim?

Evet, aktarabilirsiniz.
Kimlik doğrulayıcınızı yeni bir telefona aktarmak için şu iki şeyden birine ihtiyacınız olacak: hesabınızla ilişkili telefon numarasına erişim (ki bunu yapanın siz olduğunu doğrulayabilelim) veya kimlik doğrulayıcıyı kurarken bir yere not ettiğiniz kurtarma kodu.
Yeni cihazınızdaki Steam Mobil uygulamasından hesabınıza giriş yapmayı deneyin. Uygulama size doğrulama kodunu sorduğunda "Lütfen yardım edin, artık Mobil Kimlik Doğrulayıcı kodlarıma erişimim yok." seçeneğini seçin. Uygulamanın size gösterdiği adımları takip edin ve ya kimlik doğrulayıcınızı yeni cihazınıza aktarın ya da bir önceki cihazınızdan kaldırın.

SMS mesajları almıyorum!

Eğer Steam'den SMS mesajları alamıyorsanız, onları alabilen kablosuz hesabınız ile kontrol edin. Mesajlarımız 6 haneli bir telefon numarasından gelmektedir, lütfen servis sağlayıcınızın bunu desteklediğine emin olun. Steam eğer size çok fazla SMS mesajı göndermişse, onları göndermeyi bırakacaktır, dolayısıyla birkaç dakikadan bir saate kadar beklemek mesajların tekrar gelmesini sağlayabilir. Ayrıca telefonunuzun gelen kutusunun hafızasının dolu olmadığından da emin olun.

Telefon numaram neden çalışmıyor?

İlk olarak, telefonunuzu uluslararası formatta (başında '+' ve ülke kodu olmak üzere) girdiğinizden emin olun.
Ülke kodunuzun doğru (Steam dünyada nerede olduğunuzu tahmin etmeye çalışır fakat aşağıdaki menüden bulunduğunuz yeri de seçebilirsiniz) olduğundan emin olun.
Valve VOIP ve kısa mesaj alamayan numaralara izin vermez. Eğer telefon numaranız reddedildiyse ve bunun bir hatadan dolayı kaynaklandığını düşünüyorsanız, lütfen Steam Destek ile iletişime geçiniz.

Genel Sorular

Telefon numaram niçin VOIP olduğu gerekçesiyle engellendi?

Güvenlik gereksinimlerimize uymadığı için yeni VOIP numaralarını Steam'de kabul edememekteyiz. Eğer telefon numaranız VOIP olduğu gerekçesiyle engellenmişse, Steam'de kullanmak amacıyla yeni bir faturalı veya faturasız hat edinmelisiniz. Bir grup GSM operatörü cep telefonu planlarında VOIP teknolojisini kullanmaktadır ve bu sebeple bu operatörleri destekleyememekteyiz. Siz telefon numaranızı girdiğinizde sistemimiz bize bunun bir VOIP numarası olup olmadığına dair bilgi vermektedir.

Steam hesabımı doğrulamak için birden fazla telefon kullanabilir miyim?

Hayır, herhangi bir zamanda bir hesapta sadece tek doğrulayıcı aktif olabilir.

Farklı hesaplar arasında telefon numaramı paylaşabilir miyim?

Evet. Aynı telefon numarasını birden fazla hesapta kullanabilirsiniz. Her bir hesaba aynı telefondaki uygulamadan giriş yaparak ve her bir hesapta kimlik doğrulayıcıyı etkinleştirme prosedürlerini takip ederek Steam Guard Mobil Kimlik Doğrulayıcıyı birden fazla hesapta etkinleştirebilirsiniz. Uygulama, o anda uygulamaya hangi hesapla giriş yapılmış olursa olsun her bir hesap için kod üretecektir. Aynı telefon numarasına sahip hesaplar, Steam Abonelik Sözleşmesi, kuralları veya kısıtlamaları çerçevesince aynı kişiymiş muamelesi görebilir.

Gönderdiğiniz SMS mesajlarının bana bir maliyeti olacak mı?

Standart mesajlaşma ücretleri uygulanabilir; doğrulamak için kablosuz telefon planınızı kontrol edin.

Steam'de kimlik bilgilerimi kaydettiğimde neden bir kod için uyarılmıyorum?

Hesabınıza girişinizi hızlı yapmak için, Steam istemci kimlik bilgilerini kaydettiyseniz bir koda ihtiyaç duymuyoruz. Kimlik bilgilerinizi kaydetmemeyi ve her girişte bir koda ihtiyaç duymayı seçebilirsiniz. Bunu Steam'in istemci ayarlarında yer alan hesap sekmesinin altında olan 'Hesap kimlik bilgilerini bu bilgisayarda kaydetme' kutucuğunu seçerek her zaman yapabilirsiniz.

VAC ve Oyun yasaklamaları aynı telefon numarasına sahip tüm hesaplara uygulanır mı?

Eğer kaydedilmiş bir telefon numarasına sahip bir hesap VAC veya Oyun yasağı alırsa, bu telefon numarasını içeren diğer hesaplar da aynı şekilde yasağa maruz kalacaktır. Eğer hesaplarda o oyun yoksa, gene yasak uygulanacak ve o hesaplarda o oyun bir daha satın alınamayacaktır. Yasağa maruz kalan hesaplardaki telefon numarası üç ay boyunca askıya alınacak ve bu süreç boyunca başka bir hesapla kullanılamayacaktır. Yasaklamadan sonra bir telefon numarası eklemek için verilen bekleme süresi, alınacak olan her bekleme süresi ile birlikte artış gösterecektir.
Bu özellik her oyun için etkin değildir ve geliştiriciler tarafından uygun görüldüğü takdirde kullanılabilirdir.

2 yorum: