22 Aralık 2016 Perşembe

STEAM Topluluk Pazarı Kullanımı

Steam Topluluk Pazarında Eşya Nasıl Satılır?

Steam'de bildiğiniz gibi çeşitli oyunlardan itemler(eşyalar) düşmekte ve bu itemleri topluluk pazarında satışa çıkartabiliyorsunuz. Örneğin Counter Strike Global Offensive oyununda çeşitli silah tasarımları ve kutular düşmekte. Bu kutuları satarak gelir elde edebilirsiniz ve Steam'den para kazanabilirsiniz. Sattığınız eşyaları pazarda alıcı çıkarsa ki çıkıyor, hesabınızda itemin fiyatı kadar para birikmiş oluyor. Biriken bu parayla da isterseniz Steam pazarından yeni bir item alabiliyorsunuz ya da oyun satın alabiliyorsunuz. Kulağa hoş geliyor değil mi? Şimdi sizlere adım adım Steam'de nasıl para kazanılır anlatmaya başlayalım.

Öncelikle Steam hesabınıza giriş yaptıktan sonra sol üstte Topluluk bölmesinin alt grubu olan Pazar sekmesini açmalısınız. Bu sayede Steam Pazarı'na girmiş olacaksınız.

Şimdi burada benim ekranımda sattığım itemler gözükmekte. Sizde bu kısım boş gözükecek eğer item satmadıysanız henüz. Sağ üstte ise hesabımın cüzdan bakiyesi 1,27 TL olarak belirlenmiş. Benim sattığım bu itemlerin çoğu satıldı ve şu an Steam hesabımda 2,44 TL bulunmakta. Sağ tarafta kırmızı kare içine aldığım yere yani Bir eşya sat sekmesine tıklayın ve eşya envanterinize ulaşın.

Burada ise eşya envanterleriniz sınıflandırılmış vaziyette bulunmakta. Gördüğünüz gibi 4 kategoride sınıflanmış halde gözükmekte benim Steam hesabımda. Ben buradan Counter Strike Global Offensive kategorisinden satış yapacağım için ilgili yere giriyorum.

Gördüğünüz gibi silah skinleri ve kutular Counter Strike Global Offensive'in vazgeçilmezleri ve hep bu ürünler satışta. Benim seçtiğin Anka Operasyonu Silah Kasası son 24 saatte 89.106 adet satılmış siz düşünün pazarın işlem gücünü. En düşük fiyatı ise 0,12 TL'den işlem görmekte. Bu fiyatı aklınızda tutun çünkü bir sonraki aşamada bize lazım olacak. Sat butonuna tıklayarak satış aşamasına geçebiliriz.

Sat butonuna tıkladık ve önümüze son aşama olan bu ekran çıkacak. Üstte Kutumuzun adı yazmakta ve hemen altında ise çizelge olarak bu kutunun hangi tarihte ne kadar fiyata satıldığı yazmakta. Bir aralar gördüğünüz gibi 0,21 TL üstüne çıkmış ama şu an 0.12 TL'den işlem görmekte. Altta Alıcının ödediği bölmeye eşyanızın fiyatını girin. Benim satacağım kutu 0.12 TL olduğu için ben 0.12 TL yazdım. Bu işlem sonucunda benim elime 0.10 TL geçecek. Çünkü Steam satışlarda komisyon uygulamakta. %10 - %20 arasında komisyonlar uygulamakta. Sol altta olan küçük kırmızı kareyle gösterdiğim yerden de sözleşmeyi kabul edin ve Tamam satışa çıkar butonuna tıklayın.

Son bölüm olan Satışı onaylama bölümünde ise yapmanız gereken bir şey yok. Sadece bilgileri kontrol edin yeterli. Eğer bilgileriniz doğruysa Tamam diyerek devam ediyorsunuz ve eşyanız satışa çıkıyor. Müşteri eşyanızı satın aldığında otomatik olarak ücret Steam hesabınıza yatırılıyor ve sağ üstten bakiyenizi görebiliyorsunuz.

Tüm sorularınızı yor kısmına yazabilirsibiz. Steam ile ilgili tüm sorularınızın cevabı en kısa sürede elinizde :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder